معمولا طراحی وب سایت با بالاترین استاندارد های گرافیکی اما بدون بازدید کننده، کارکرد مناسبی برای صاحبان وب سایت ندارد. یکی از لازمه های افزایش بازدید وب سایت، شناسایی مناسب آن در موتورهای جستجو اینترنت است. به همین منظور لازم است تا وب سایت به روش های مختلف برای موتورهای جستجو بهینه شود. به مجموعه فعالیت های بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو به اختصار سئو گفته می شود. سئو که تلفظ فارسی SEO است مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئوسازی از طرفی شامل بررسی و تحلیل کسب و کار و از سوی دیگر بررسی و پیدا کردن عبارت ها و کلمات مورد علاقه و جستجو شده ی مخاطبان یک کسب و کار است. عبارت ها و کلمات جستجو شده در موتورهای جستجو مشخص کننده نقطه هدف برای هر کسب و کار اینترنتی است. پیدا کردن این عبارات و کلمات کلیدی و بهینه سازی سایت برای تشخیص آن در هنگام جستجوی این کلید واژه ها به عنوان نتیجه در موتورهای جستجو، به اختصار بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو نام دارد. صدها فاکتور تاثیر گذار توسط ربات های موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. واضح است که شناخت این عوامل می تواند باعث بهبود رتبه و کم کردن هزینه سئو سایت گردد، اما این اطلاعات محرمانه هستند. گمانه زنی های کارشناسان در سراسر جهان که با توجه به بررسی شواهد، تحلیل نتایج آماری، بررسی مستندات منتشر شده و اطلاعیه های رسمی موتورهای جستجو صورت می گیرد، می تواند نشان دهنده بخش های زیادی از پارامترهای موثر در بهینه سازی صفحات وب و وب سایت در موتورهای جستجو باشد. سیاست سئو کاریماوب ارائه خدمات به مشتریان و یا همکاری با دوستان برای این امر است. در اینجا نقش صاحبان کسب و کار نیز مهم است. یکی از نکات بسیار قابل تامل، صبر و گرفتن تصمیم های هوشمندانه است. الگوریتم های موتورهای جستجو غالبا با زمان رابطه خوبی دارند و از رتبه بندی و افزایش رتبه سریع سایت در کمتر از یک ماه یا چند ماه جلوگیری می کنند.